Together we are...

Sunday, January 17, 2010

Kisah Hari Ini...

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

Kejutan...
Tengah-tengah asyik siapkan kerja petang tadi, tiba-tiba abah balik dan bawa satu berita. Tapi saya asyik di depan komputer lagi. Buat tak tahu je. Lepas tu, abg Ieyjan lak balik. Bercerita sesuatu yang agak kecoh. Pun saya buat tak tahu lagi. Tiba-tiba dengar ma bersuara. Saya pasang telinga.Tahulah saya apa yang terjadi. Rupanya adik saya ketiga, Arif, patah tangan. Sebabnya? Jatuh kat teres tanaman getah kat projek. Agak terkejut gak la tengok keadaan dia. Tapi mujur abg Ieyjan da bawa dia pergi berurut. Nak kata biasa jer, tulang tangan dia yang utama patah.(ye ke erk?xtaula name spesifik ape.hehe) Agak effect gak la nak buat kerja. So, terpaksala dia merehatkan diri di rumah selama seminggu. Dan saya terpaksala menulis surat kepada guru kelasnya. (agak pro ya di sini..hihi..) Maka, bertalulah panggilan diterima daripada abang-abangku yang baru pulang ke KL petang tadi. Abg Azran dan Kakya dari Mengkarak pun balik semula ke rumah malam tadi juga selepas adikku yang bongsu telefon abg iparku itu. (agak kelakar. Irah curi2 call dalam bilik guna handphone ma.hehe.) Kejutan seketika berlaku dalam keluarga saya. Tapi, bagi saya setiap kejadian itu ada hikmahnya. Mungkin ada sebab kenapa Allah letakkan Arif dalam keadaan macam ni sekarang. Moga Arif laluinya dengan sabar dan tabah. (mungkin ku terpaksa jadi nurse sementara walaupun tadi lupa cara nak ikat anduh yang pernah ku belajar dulu.hehehe...)

ni la tempat Arif jatuh..teres yang ketiga..

Sirap bandung cincau..
Menu yang pertama saya dalam cuti ni. Hehe.. Dalam cuti ni tidak terlintas nak buat menu baru atau cuba menu baru. Yang terlintas setelah sekian lamanya adalah sirap bandung cincau. Nak buat tu senang je. Tapi memandangkan agak sukar nak mencari cincau, so terpaksa menanti dan terus menanti. Mujur petang semalam abg Azran dengan Kakya belikan untuk saya. Alhamdulillah. Dapat juga merasa. Sebabkan Apit (adik kedua) pun da lama suruh saya buat bandung cincau, maka dia lah yang menghabiskan 1/4 air dalam jug.  Hikhik... Dalam menikmati bandung cincau tu, kesian lak tengok Arif yang terpaksa berpantang seketika sementara nak tunggu tangan dia pulih seperti biasa. Tapi gelas di tangan tetap kosong =)


sirap bandung cincau buatanku sendiri..hihi...

Wallahu'alam..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...