Together we are...

Saturday, January 16, 2010

Di Dusun Abah..

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..


 kat laluan masuk ke dusun..
Da lama rasa tak jejak kaki kat dusun abah. Atau saya sekeluarga lebih senang panggil projek..Senang dan mudah.Hehe..Bukan apa. Banyak benda diusahakan kat sini. Dan da tentu yang utamanya adalah getah. Tempat ni la yang membesarkan saya dan adik-beradik yang lain. Lagi2 dulu kawan-kawan pun ramai yang datang join sekali. Siap berbasikal tu. Zaman kanak-kanak dulu kan..Pagi ni berpeluang lagi jejak kaki kat sini setelah sekian lamanya merantau di negeri orang.(mcm lama jer..baru nk msuk 2thun..tak kesahla..lama gak tu..) Hehe.. Motif datang kat sini..da tentu sambil menyelam minum air. =0 Alang-alang datang sini,musim buah lak tu. Ha. Apalagi.. Makan buah fresh dari pokok la.. Tapi datang sini pun tadi da lambat. Nak dekat pukul 10a.m baru gerak dari rumah. Abetey, abg Ieyjan, Arif, dan abah da pergi dulu. Saya dengan Nieyza jer yang lambat. Biasala. Nak kena kemas rumah dulu. Dari rumah nak ke sini ambil masa lebih kurang 15minit..Kalau abah or yg lain mungkin kejap je kot..(Ke lagi lama ek dari saya?Hehe..) Nak bawa motor yang da lama tak sentuh tu macam takot-takot lak kan. Tapi redah jer. Saya anak abah kan. Mana leh kalah dengan jalan-jalan ladang macam tu. So, dengan segala pengalaman yang ada..dengan Kriss100 biru kesayangan saya tu..lepas gak la redah lecak-lecak dan jalan licin tu. Alhamdulillah.. Nak pendekkan cerita, tengokla gambar-gambar yang sempat saya tangkap...=0


nyalakan unggun api dulu..

saya yang bersedia untuk memanjat.hehe...

abetey yg gigih turunkan duku..saya time ni ngah sedap makan..kihkih...

ha..posing pas panjat en...

abetey,,nieyza dan arif....

dengan nieyza @ kakchik...

ni la salah satu pokok yang kami petik buahnya...

arif

ni tempat berkelah sambil mandi masa sekolah rendah dengan kawan-kawan dulu.tp skrg ni da tak best..air da kurang..tak macam dulu..

saya yang kegirangan selepas dapat naik ke puncak bukit selepas sekian lamanya...

Ni la serba sedikit aktiviti saya cuti kali ni. Puas hati juga la dapat manfaatkan cuti kali ni. Lagi-lagi dapt berkumpul dengan semua adik-beradik..(Tapi yang pergi dusun tadi tak semua) Bukan senang semua nak berkumpul hari ini. Malam ni pula nak bakar ikan.  Bukan ikan jer,,ayam or yang lain pun ada yang dibakar sekali. Aktiviti wajib bila semua ahli keluarga ada. Ataupun meraikan ahli baru yang hadir dalam keluarga kami...Tapi setakat ni takde lagi ahli baru. Cuma bakal-bakal anak buah saya jer yang bakal lahir ke dunia ini. InsyaAllah. So,,,Tu je kot nak cerita kali ini. Saya kena siapkan kerang untuk dibakar malam ini. Hehe..

Wallahu'alam...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...