Together we are...

Tuesday, February 16, 2010

Dalam Tak Duga...

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

Akhirnya cuti ni dapat gak jumpa dengan kawan-kawan sekelas dulu. Tapi tak semua lar. Kebetulan nak pergi melihat anak salah seorang dari kami dulu yang dah lama menyepi. Tapi, bila sampai kat umah dia, mak dia kata dia tidur. Anak dia pun tidur. So, takleh kacau. Dalam hati terfikir, mungkin alasan je kot. Astagfirullah.. Teruk tol andaian ak ni..hehe.. Tapi tu la hakikatnya yang saya rasa. Bukan tak pernah untuk pergi ke rumah untuk melawat dia tapi boleh agak apa penerimaan keluarga dia. Tak kisahla.. Bukan niat saya nak memandang serong atau nak mencari salah dia. Yang lepas biarlah lepas. Apa yang berlaku dulu jadikanlah iktibar dan sempadan dalam mengharungi kehidupan akan datang. Tak bermakna pintu rahmat Allah sudah tertutup untuk mereka yang melakukan kesilapan. So, niat kami nak melawat dia tak kesampaian. Biarlah. Mungkin ada hikmah yang menanti. Kami pun mencari destinasi lain. Hehe..
Arah kami menuju ke kampung sebelah. Lebih kurang 5 minit jer naik motor. Nak ke rumah A'an sekaligus hantar dia balik rumah. Kebetulan Ayu pun nak balik Simpang Durian dah petang tadi gak. Pagi esok dia dah balik JB. Saya pun esok da berangkat ke matrik semula.Tak jadi singgah ke rumah A'an, tapi pergi rumah maksu,mak Nami yang sekarang ni berada di Sarawak-as a soldier. Rupanya Nami baru je balik cuti minggu lepas 2 minggu. Mesti maksu gembira bila anak dia balik semenanjung. So..Macam biasalah kalau kat umah maksu. Pekena air tebu n keropok. Da lama tak merasa air tebu maksu. Dalam rancak berborak, saya menanyakan tentang kematian adik Ina. Sedihnya rasa bila dengar tarikh kematiannya jatuh pada hari pernikahannya. Pun, arwah telah koma 11 hari sebelum itu. Maha Kuasa dan Maha Mengetahui segalanya apa yang berlaku di dunia ini. Moga arwah ditempatkan di sisi para solehin di sana dan moga Ina dan keluarga tabah hadapi dugaan ini.
Sebelum beredar dari rumah maksu, saya sempat melihat sepupu Nami yang baru lepas operate coz apendiks. Mengikut kata emaknya,dah dua bulan dia mc. Asalnya enam hari jer. Tapi berlanjutan pula. Hmmm...kalau dah tak ok lagi, lebih baik tunggu sampai betul-betul sihat dulu. Tapi terkejut gak bila dia ajak datang kenduri dia bulan 3 nanti. Hmm...da sampai seru. Moga berbahagia saya ucapkan. Tapi mungkin saya boleh datang kerana tak cuti rasanya waktu tu.
Apapun, ni lah sedikit cerita cuti kali ini. Sebenarnya tak tahu nak tulis apa. Rasa kosong bila menghadap blogs ni. Esok dah kembali kepada life yang menstresskan saya. Hehe..Pun begitu kekuatan demi kekuatan terus saya cuba bina walaupun kadang-kadang tersungkur. Kata-kata semangat dan doa kawan-kawan yang membangkitkan semula nadi perjuangan saya. Last words..moga bertemu di lain cerita,insyaAllah dengan post yang lebih membina.. So,,,Nak habiskan buku 'La Tahzan-Jangan Menangis' sambil layan lagu Layar Keinsafan. Sayu dan syahdu...



Wallahu'alam~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...