Together we are...

Wednesday, February 17, 2010

Perancangan Akan Datang?

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..
 
Alangkah indahnya dapat jejak kaki di sini ( berangan sey nak gi Victoria Falls ni.hehe..sedangkan air terjun kat Malaysia ni pun banyak lagi tak sampai. one day maybe..hihi). Rasa tenang bila melihat ciptaan Allah yang satu ini. Walaupun dalam gambar jer. Lagi-lagi kalau berada bawah air yang mencurah dari atas. Nikmat. Hehe.. Terasa segala masalah hilang. Macam tu juga la kalau mandi hujan. Haha. Tapi da besar-besar ni jadi segan lak nak main hujan. Last main hujan (rasanya lar..) pun masa kat Mersing, masa daki Gunung Arong hujung tahun lepas. Tu pun kebetulan hujan masa tu. Apa lagi manfaatkan betul-betul peluang yang hadir tanpa di minta. Lagi-lagi dengan akhwat-akhwat yang lain. Memang best lar dapat mandi hujan kan da besar-besar ni. Haha.. Memang syok la.. Turun-turun dari Gunung Arong jumpa lak pantai depan mata. Subhanallah. Anugerah Allah untuk hamba-hambaNya. Hmmm..never get that chances anymore. Bulan 4 ni dah habis matrik, InsyaAllah. Mungkin lepas ni tiada peluang untuk terus menyimpan memori di bumi Johor lagi kot(sedangkan kat Tangkak jer selama ni.hoho..) Langkah ini ingin ke tempat lain. Melihat ciptaan Allah di tempat lain. Ke utara mungkin. Timur tempat saya dari kecil, barat selalu pergi, selatan telah saya harungi dengan pelbagai momen, cuma utara belum saya jejak untuk satu tempoh. Moga-moga niat ini diredai. Pun saya tidak menolak andai kembali semula ke bumi selatan ini. Sabah Sarawak? Pun sama. Masa tingkatan 3 hanya pergi bercuti beberapa hari sebelum PMR ke Sabah. Peluang tak datang banyak kali. Waktu belajar ni lah saya boleh mengenali tempat orang. Apatah lagi, hanya berbekalkan duit dari poket sendiri baru boleh mengembara. Masa kerja nanti? Yang tu da punya komitmen lain. (kalau dah kahwin?hmm..berjalan dengan dia la nanti.hehe.) Tapi rasanya masa kerja nanti lagi best kot nak tengok tempat orang. Pepun, tu sekadar perancangan. Jadi atau tak, semuanya Allah yang tentukan. Jadi,,ni je lah kot nak kongsi pagi ni. Tah mende-menje post benda alah ni. Haha,,Argh..Layan ajer.. Jap lagi da berangkat ke matriks. Bas pukul 1 kat Bahau. Kembali pada rutin biasa selepas ini. Nak siapkan apa yang patut pasni,,nak habiskan soya jagung. Nak wat roti telur..Nak...Nak....Nak....Nak stop dah menulis. Hehe.. Daaaaaaa............

Wallahu'alam~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...