Together we are...

Thursday, December 30, 2010

Hujan pasti berhenti.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

Tirai 2010 bakal ditutup lagi dua hari lagi.Dan bermakna umur saya bakal bertambah setahun lagi.Komitmen makin bertambah seiring dengan tuntutan kehidupan.Errrrr...kahwin?Ok.Belum masanya lagi untuk bercakap tentang perkahwinan.Kalau ada jodoh tak ke mana.Hanya mampu berdoa agar yang terbaik sentiasa ada untuk diri ini.InsyaAllah.
hujan yang memberi makna tersendiri kepadaku..
Hadiah untuk Malaysia tahun ini?Dah tentu menang Piala Suzuki AFF.Dan malam tadi juga PM umumkan Jumaat cuti umum sebagai meraikan kemenangan Malaysia setelah sekian lama.Nah!Hadiah terbaik untuk setiap pemain menjelang 2011.Bila dah lama tak ikuti perkembangan bola ni,so semuanya macam angin lalu je.Dan lebih penting,dah takda sense kat pemain-pemain,even Christiano Ronaldo muncul depan mata sekalipun.Hehe.Bila kawan-kawan semua pakat berebut jejaka-jejaka itu(gol keeper kot asenya),senyuman je mampu terukir.Ya.Satu masa dulu saya pernah datang kegilaan tu.Cuma,sampai masa sendiri akan penat.Tapi,itu sesuatu yang seronok bila berkongsi dengan teman-teman tentang perasaan dan kegilaan itu. (errrrrkkkk!)
Hadiah untuk diri kita tahun ini?Kelukaan,kekecewaan dan kesedihan?Tahun ini takkan berakhir dengan semua itu.Sebab hujan yang menyebabkan banjir pasti akan berhenti.Bukan setiap hari akan turun.Panas akan muncul jua akhirnya.Begitulah juga dengan setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmahnya.Kemenangan Malaysia hari ini yang dipuji pasti akan dicemuh andai Malaysia kalah kelak.Orang yang berjaya bukan selamanya berada di atas.Akan ada masanya dia duduk di bawah untuk merasa peritnya orang yang jatuh.Orang yang bahagia sebenarnya terlebih dahulu merasai kesedihan.Dan para jutawan bukan sekelip mata menjadi kaya,sebaliknya telah melalui pelbagai perkara dalam hidup mereka untuk sampai ke tahap itu.Itulah kehidupan.Tak kira berapa kali kamu jatuh tetapi berapa kali kamu bangkit semula itu yang lebih penting.
Wallahu'alam~

2 comments:

slave of Allah.. said...

saye suker bce entry ni..motivasi diri..hiii..

cahaya qaseh said...

thanks..insyaAllah,akn ade lagi entry2 lain ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...