Together we are...

Sunday, January 15, 2012

Tahniah Ketua Kelas! Selamat Bertunang...

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

               Macam tak sangka seawal 22 tahun, ketua kelas yang gila-gila, yang kadang-kadang tak sefahaman dengan geng-geng pengawas macam kami ni waktu sekolah dulu, yang memang terserlah kenakalannya, tapi sangat baik dengan kami semua pada hakikatnya, dah nak bertunang hujung minggu depan. Dah bertunang, maka tak lama lagi dah nak jadi suami orang la kan? Hehe. Memang tak pernah terlintas dialah seterusnya mendahului kami semua ex-5IS 2007 selepas perkahwinan Teha, lagi-lagi antara aku, Eja, Nana, Anis, A'an dan Ayu. Namun, semuanya kuasa Allah. Betapa jodoh di tanganNYA Yang Maha Kuasa. Dan aku harus mengakui sesuatu. Betapa semakin meningkatnya usia, kematangan seseorang semakin bertambah. Ketua kelas aku ni telah bersedia untuk memikul sebuah komitmen bernama perkahwinan dan rumah tangga. Bangga dengan kau kawan! Semalam masa Nana buat pengumuman untuk semua kawan-kawan, aku cuma tersenyum dan mengucapkan syukur alhamdulillah. Secara personally, memang kenallah bakal tunang kawan aku tu. Pernah join kelas aku reunion dan terus berkawan baik. Kiranya dua dalam satu la kan majlis ni. Dua-dua adalah kawan aku. So, memandangkan aku dah cuti pada hari tu. Jika tiada aral, aku akan ke majlis pertunangan dia. Lagi-lagi kakak dia ni, adalah cikgu aku, yang merupakan guru kelas aku masa tingkatan 3. Hari ini, bila dia tunjuk gambar cincin tunang yang sangat cantik itu, hati perempuan aku terusik. Hahaha~ Rasa bahagia menyelinap ke dalam jiwa bila hubungan dimeterai dengan satu ikatan. Dan dia bertanya aku, bila turn aku. Erkkk! Terkedu. Jawapannya hanya pada DIA Yang Maha Mengetahui.

Apa pun, 
tahniah Muis dan Atun.
Selamat melangkah ke alam berikutnya,
meninggalkan kami dalam zaman bujang lagi. Hehe.
Semoga berkekalan hingga ke jannahNya.

Sekarang masing-masing bertanya antara satu sama lain.
Siapa seterusnya?
aku lari menyelamatkan diri, tak mahu terlibat dalam perbincangan itu. kihkih.

gambar hiasan

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...