Together we are...

Saturday, March 24, 2012

Pelangi itu indah. Hujan itu sementara.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

Indahnya ukhuwah kerana Allah. 
Nikmatnya bersahabat kerana Allah.


Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Ia mendapat pahala kebaikan yang di usahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. (Mereka berdoa dan berkata): "Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami tersalah. Wahai Tuhan kami! janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya. Dan maafkanlah kesalahan kami, dan berilah rahmat kepada kami, dan beri Penolong kami oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir".
[Al-Baqarah : 286]

To Efa, Dila & Hajjar : Thanks ajak keluar hari ni. Niat cuma nak teman kalian shopping sambil jalan-jalan je. At the end ter-join shopping sekali. Kihkih. Efa, tak sabar nak tunggu kamu pakai jubah dengan tudung tu. Tentu nampak comel. By the way, lain kali kita pergi makan pizza ye. Hari ni terpaksa ikut selera orang lain. Selera tetap pada nasi. Memang susah nak tinggal kan, ye tak Dila? Hehe. Thanks berjaya membuatku jumpa dengan tudung-tudung tu. Seronok membeli banyak-banyak tadi, lepas tu dapat less. Hihi. Hajjar, kalau kita tak mula sekarang, bila lagi nak mula kan? Memang kita perlukan orang lain untuk mengingatkan kita sebab iman kita naik dan berkurang. Bila dah kurang tu lah kita perlukan tarbiah dan nasihat-nasihat. Apapun, diri ini juga masih banyak khilaf. Setakat yang mampu berkongsi, harap dapat terima. Mana yang kurang, ikhlas menerima teguran daripada semua supaya dapat perbaiki lagi. Sama-sama kita mencari reda Allah. Mudah-mudahan, amin.

Masing2 tengah tengok Jazz Hybrid kat level bawah. 
Lunch time. Alhamdulillah, rezeki daripada Allah.
Percayalah, tidak kira siapa kita atau di mana kita,
waktu makan akan mengeratkan silaturahim sesama kita.

Qaseh Quotes : Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari dan turunkan hujan. Mana kita tahu rupa-rupanya Allah mahu beri kita pelangi. =')




##dad, get well soon!
##kamu, semoga selamat sampai HTAA. take care there and i'm so sorry!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...