Together we are...

Monday, December 31, 2012

Coretan 2012.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

Aku rasa semalam ada update satu entri bertajuk 'Semua Tentang Kita'. Tapi bila check, takda. Musykil aku. Takpe lah. Abaikan je. So, here we are. Hari ni hari terakhir untuk 2012. Takut bila umur semakin bertambah? Aku hanya mampu tersenyum. Sebenarnya lebih takut tak mampu tunaikan komitmen dan tanggungjawab bila semakin dewasa. Yang paling berat AMANAH kan? Umur hanyalah angka. Di sebalik angka itu yang penting.

Amanah...
Pada Allah dan rasulNya khususnya.
Pada ma dan abah.
Pada family.
Pada kawan/sahabat/teman/rakan/member.
Pada bakal zauj dan keluarga sendiri kelak.
Pada saudara seagama sefikrah.
dan untuk semua amanah yang diberikan padaku.

Apakah aku mampu jaga dan tunaikan?

Pada Allah jua ku serah segalanya. Pada Allah jua ku pinta semuanya. Hanya DIA satu-satunya tempat bergantung harap. Tidak ada dua kecuali DIA sahaja.

* * * * * * * * * * * * * *


Do we all really need "azam" each early year?

Aku : Not really. But for me,its just a date to begin something and make me to remember it soon. That 'azam' can renew everytime :)


Yup. I really mean it. Awal Muharram, niat diperbaharui. Lepas raya Aidilfitri, maaf dipinta, pun sama semoga punya kehidupan baru, sewaktu hari wukuf di Arafah, kita berdoa agar diampunkan dosa-dosa dan buka buku baru.. Dan masih ada hari-hari Islam yang lain. Sungguh, bagi aku, kita sebagai umat islam punya waktu yang banyak untuk berubah, untuk menjadi lebih baik daripada semalam. Niat kita perlu diperbaharui setiap masa.

Dan tarikh menjadi pilihan? Seperti aku? *senyum*

Aku bermain dengan angka. Meletakkan tarikh sebagai ingatan aku. Hanya itu. Sebetulnya, hari demi hari, aku harap diri aku berubah jadi lebih baik. Lebih baik daripada semalam. Lebih baik dari saat ini. You can have your own opinion and stands :)


my facebook status

Thinking back about all the things I've been thru in 2012, I could say its a pretty awesome year and nothing ever happens without a reason!

Aku setuju dengan ayat someone di twitter ini. Alhamdulillah. Untuk segala yang berlaku selama ini, semuanya mengajar aku sesuatu. Hari yang aku tunggu, muncul jua. Bukan membenci, bukan berdendam, sekadar merasakan, 'what you got now is what you gave'. Ya Allah, maafkan aku untuk rasa seperti ini.

"bila kita dapat tunjuk kita gembira tanpa dia that time, kita dapat balas segala yang dia dah buat dan kita boleh kecapi kegembiraan kita sendiri.. hati kita rasa sakit kan sebab kita masih fikir apa yang dia buat kat kita.. pejam mata dan slowly push it away dan masukkan kegembiraan dalam hati kita tu. Allah beri kita akal untuk mengawal hati dan perasaan kita.. ikut hati mati.. biar kita yang kawal hati kita, jangan biarkan hati tu kawal kita. hati kita penuh dengan perasaan dan nafsu.. perasaan cinta gembira sedih gembira semua dari hati.. akal cuma mentafsir je. that's why Allah tidak meletakkan nafsu pada akal fikiran kita. akal diberikan untuk kawal semua itu..."

Kita kenal since 2010, kita rapat pada 2011 dan semoga 2012 beri kenangan yang manis buat kita.

Terima kasih Allah untuk 2012 yang berlalu pergi. Banyak kenangan bersama sahabat seperjuangan, banyak pengalaman tercipta sepanjang tahun ini. Terima kasih kerana mengurniakan sahabat yang baik dan insan-insan yang datang pergi. Untuk setiap satu daripada mereka, ada ibrah yang Kau mahu aku pelajari.

Terima kasih untuk sebuah keluarga yang besar dan bahagia, yang tetap bersamaku setiap waktu. Terima kasih untuk nikmat islam dan iman yang Kau anugerahkan pada kami semua.

Sungguh, dengan mengingatiMu, hati menjadi tenang.. Kau takkan pernah tinggalkan hamba-hambaMu di saat mereka memerlukanMu..

* * * * * * * * * * * * * *

Ku Tak Pantas Di Syurga - Dadali

Pintu Taubat - Zivilia

Aku Yang Berdosa - Shahir

Semuanya telah berubah, tapi aku yakin ia berubah ke arah kebaikan. Aku, dia dan mereka semakin ingin mendekatiMu, meraih redhaMu. Ya Allah, bimbinglah kami, langkah-langkah kami ke arah jalas lurusMu... Ya Rabbi, satukanlah hati-hati kami dalam redhaMu agar kami semua bersama di JannahMu kelak.. Aamiin.

* * * * * * * * * * * * * *
"Semakin dewasa semakin banyak perkara perlu dilakukan. Semakin lama kita semakin berubah. Tapi selagi kita merancang bulatan tindakan, kita tenang melaksanakan." -NIS

"Semakin dewasa semakin banyak tanggungjawab. Apa yang penting kita utamakan." -TMFHTI

Wallahu'alam...

2 comments:

Suhaira Abu Bakar said...

lama tak drop komen... cuma nak ckp, kita suka lagu shahir tu tau.. Caller Ringtone kita tu..LOL

cahaya qaseh said...

tau dah CR dia. kihkih~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...