Together we are...

Monday, May 06, 2013

Welcome to tulip time.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

First and foremost, credit to the owner for these awesome pictures!
And thanks Google for it. =)


Bila cakap/nampak/dengar tentang TULIP, hati berbunga riang hingga mahu memaksakan diri naik flight dan terbang ke Amsterdam untuk berlari-lari gembira di ladang tulip di Keukenhof dan sekitarnya. over kau eh mek..


Bila orang tanya kenapa suka tulip, kadang-kadang aku hanya tersenyum. Macam orang kata, sometimes cinta ni tak perlu diluahkan. Reaksi dan tindakan boleh menggambarkan betapa cintanya kita pada sesuatu. Begitulah CINTA aku pada tulip. Ececeh. Masuk bab cinta, mata masing-masing segar-bugar je... Btw, kalau tanya sejauh mana aku suka tulip ni, suka tahap maksimum tapi takda lah fanatik sampai takda iman. Pahe dop? 

P/S : In certain situations love should be said, trust me! If not, you will lost that things or person.


Dulu pernah ada teman tanya aku minat tulip apa. Bila aku cakap putih, dia balas, putih melambangkan kasih suci macam nama aku Qaseh. Haha~ Tapi tu nama facebook aku je kot. Tapi dia the only one still panggil aku Qaseh even tahu nama betul aku. Heeee... Okeh. Aku suka tulip putih bukan apa, cuma aku rasa warna putih ni memang cun selepas biru. Tapi as long as TULIP aku tetap suka tak kisah lah warna apa. Biru kedamaian, pink menawan, ungu romantik, merah jelita, kuning memikat, oren berseri dan lain-lain lah. Kihkih~


Living Cabin. Most of the shopping complex ada kot kedai cenderahati ni. Kalau kaki melangkah masuk kedai ni, tangan mesti tak reti duduk diam. Sure ada barang yang dicapai. Dan kalau boleh semua barang dalam kedai tu nak beli. Haha~ Tapi kat sini lah senang aku nak cari 'tulip things'. Tak percaya? Try la masuk. Kalau takda, maknanya bukan rezeki hampa. Sebab selalunya bila aku masuk, mata aku nampak je 'tulip things'. Hehe~


Antara contoh 'tulip things' yang sure aku beli jika nampak. Kawan yang tahu minat aku ni, confirm dia perli bila aku beli barang-barang macam ni. Yang bestnya, gelak-gelak pun, diorang yang jadi tukang suggest warna apa yang lawa. Kira support aku lah kan? Hehe~ Aku sikit pun tak terasa hati sebab aku sendiri tahu yang aku ni pelik. Nampak tulip boleh diibaratkan peminat jumpa artis kesayangan mereka. Tapi aku still behave dan menjaga keayuan diri. Haha~ And she said, "suami Nani nanti kena tahu lah Nani suka tulip dan belikan.. Karang dia bagi bunga tahi ayam." Aku ketawa.


Stick pin brooch. So far setakat ni tak jumpa lagi yang tulip. And mostly dalam koleksi adalah butterfly.


Dapat kad ada tulip pun sure hati suka meh. Pergi POPULAR, nampak kad 'untuk ISTERI tercinta', corak tulip kat situ memang lawa lah. Tapi takkan nak beli lak kan. Meroyan namanya tu. Heh.


Tulip phone case. Selalu juga mencari, tapi tak jumpa.


Setakat ni, aku baru belajar buat origami tulip. Nak buat crosstich, buat crochet dan mengait, aku belum belajar lagi. Tapi memang dah berniat dan akan melakukannya nanti, insyaAllah. Ma dengan kakak memang pandai dalam bab ni, so harap dapat belajar daripada mereka nanti sambil belajar online. Hihi~


Baju kurung. Yang ni memang dah ada dalam koleksi. 

Tapi kan. Even aku suka tulip gila-gila pun, tapi aku takkan beli yang kaki aku pijak. Contohnya, macam kasut atau carpet. Pelik kan. Sebab ada satu ayat tu buat kan aku rasa macam betullah tu. Errrrrrr. Tak boleh nak bagitahu ayat tu demi menjaga hati pembaca-pembaca sekalian. Karang, dikejar kontroversi pula. 
*konon famous amor* 



Mesti aku teruja dapat naik air-ballon macam ni. Setahun mungkin aku masih tersenyum. Ok, tipu je.


Dan yang ni? Pinjam gambar anak mat saleh. Yang penting belakang tu..ladang tulip! Bestnya bila dapat ke sini bawa Rayyan Qaiser, Raisya Qistina dan lain-lain. ^_^


Aku rasa kalau suggest macam ni kat wedding planner di rumah belum tentu dapat persetujuan. Haha~


Wedding tulip centerpieces.
Impian menjadi kenyataan tak kalau nak buat perkahwinan bertemakan tulip?


Hantaran, pelamin, meja makan semuanya tulip.


Untuk flower girls.


Flower bouquets tulip untuk pengantin.


Kek pun corak tulip.


Doorgift untuk tetamu pun 'tulip things'.


DAN paling penting, cincin platinum bertatahkan berlian corak tulip untuk nikah nanti. Bila ada kawan yang dengar, sure diorang ketawa. Memang tulip tu tak dapat dipisahkan. Tambahan, platinum kot. Hasil pencarian aku di website tanpa bertanya di kedai cincin, paling murah cincin platinum RM1800+. Haha~ Tak pasti harga sebenar berapa. Anyone? *kemain kan nak platinum, belum kira berlian lagi. agak-agak capai RM24 juta tak?haha*

Rupanya Google punya Google, ada cincin + tulip rupanya. Aku ingatkan aku je yang berangan lebih. Hehe~


Muahaha~ Tutuplah kisah pasal dreaming wedding. Ada yang pernah cakap, ma...hal kot tulip-tulip tu. Well, kalau dah namanya berangan, harus lah yang BESAR gitu. Saudara Amin Idris, motivator terkenal pernah berkata, selagi orang lain tak kata kita gila, maknanya tak cukup besar lagi impian kita tu. *so i already dreaming big enough*


Masuk part rumah idaman. Segala macam dalam rumah mesti nak berasaskan tulip. Salah satunya macam lampu di ruang tamu ni.


Kat dapur pun kena ada. Tulip kan membahagiakan hati? Lalala~


 Lepas tu set pinggan mangkuk. Menari-nari gembira kalau dapat beli. Punyalah minat tulip! Actually dah lama rasa nak beli je setiap kali window shopping. Lagi-lagi yang nampak kat Parkson tu. Fuhhh. Tapi sebab rumah pun takda lagi, dan nak beli letak rumah ma pun macam useless je. Ma belum tentu suka corak tulip. Lagipun, dah banyak pinggan mangkuk kat dapur rumah... Ngeh ngeh ngeh. Tunggu rumah sendiri la ya nanti.


Ini dinamakan kebahagiaan. Tidur di atas hamparan tulip macam sekarang ni. Memang bila mata nampak je apa-apa bercorak tulip, tangan terus capai. Sometimes, bahaya tahu penyakit ni. Namun alhamdulillah. Masih boleh kawal antara keinginan dan kehendak. Kalau yang setakat perhiasan yang kecil-kecil tu, memang beli bila hati dah berkenan. Tapi kalau yang barang-barang macam ni, kalau takda dan nak sangat-sangat baru beli. *esok lusa cakap lain tulip punya pasal*


Last but not least, bayangkan barang-barang tulip ni menghiasi sekitar rumah. Kalau dapat penghuni yang ok macam aku, ok lah. Kalau tak suka, boleh muntah kot. Haha~

'Lucky star' yang puluh-puluh kat dalam bilik kat rumah pun ma dah tanya nak buat apa. Sampai cakap tak payah pasang lampu, biar bintang tu yang menerangi. Hehe~ Tak tahu apa ma akan kata kalau nampak koleksi 'tulip things' yang ada dengan aku sekarang. Kihkihkih~


Lastly, aku rindu satu-satunya wajah yang pernah wujud di belakang gambar ni. Hmmm~ Dan dia mungkin-terpaksa-terima 'kegilaan' aku pada tulip ni dan sama-sama jadi 'gila' bila tengok gambar tu. *aku harap kau tersenyum masa baca ni dan ingat aku. 


Amsterdam, Netherlands. Tempat idaman teratas sekali selepas Mekah yang memang wajib untuk umat Islam. Sekalipun, ladang tulip masih ada di negara lain dan tulip ada je kat mana-mana pun termasuk la Malaysia, tapi entah. Hati dah terpaut dengan Amsterdam dan Keukenhof. Bila sebut je tulip, terus Amsterdam terbayang di mata teringat di fikiran terluah di bibir dan terpahat kukuh di hati.


Mungkin gambar-gambar di atas ini boleh sampaikan apa yang hati aku tak mampu ungkapkan.


Tengok sunset at tulip fields dalam gambar yang di-Google pun rasa nak menangis melihat keindahan ciptaan Allah. Agaknya tengok depan mata sendiri macam mana lah agaknya... *aku memang suka tengok sunset* *bayangkan tulip dan sunset dalam satu masa, Subhanallah! Alhamdulillah! Allahuakbar!*


Sehingga itu, selamat bertemu di lain entri. Kalau korang punya minat dan ada link-link yang boleh menemukan aku dengan tulip, dialukan untuk drop di ruang komen di bawah. Sharing is caring kan? :)


p/s :-
kepada yang berkenaan,
sila terima diri ini peminat tulip bukan mawar merah!

minat dan impian bukan bermakna harus mengetepikan iman dan syariat. walauapapun, islam is the way of life. pembaziran amalan syaitan. dan aku bukan kawan mereka! ini serius. sekadar memujuk hati dengan keindahan alam ciptaanNya supaya segala rasa dipulangkan kepadaNya semula. baca dengan hati yang tenang dan positif. maaf andai membawa kalian ke daerah angan-angan tak sudah. tapi satu perkara yang pasti. tak dapat bintang di langit, sekurangnya dapat gapai langit. fikirkan dan renungkan. moga Allah redha. senyum.

1 comment:

Anonymous said...

kita serupa..
sgt suka tulip..
mawar pun sy sgt suka..
Jadi mawar ni sy dh lepas geram n rndu tngok d Cameron..
Alhamdulillah puas la hati..
Tapi tulis ni blum rezki nk p oversea.. P Mekah dulu la mcm penulis kata..hihhi.
Tq for info n pics yg great sgt..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...