Together we are...

Tuesday, December 31, 2013

Keep shining.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..



Cause you're amazing.
Just the way you are!

Monday, December 30, 2013

Dengarlah bintang hatiku, cinta satukan kita..

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

Dia sepi di sini.. Tak seperti yang lain.. Walau sudah takdirnya, namun dia tetap tersenyum.. Bahagialah bila kau masih punya mimpi.. Hidup hanya sekali, berikanlah yang terbaik.. Merindukan purnama.. Bertahan walau di dalam duka.. Bersyukurlah kita masih banyak yang sayangi kita.. Merindukan purnama.. Meraih cinta.. Cinta yang menyatukan kita..


Dengarlah bintang hatiku aku akan menjagamu..
Dalam hidup dan matiku hanya kau lah yang ku tuju..
Dan teringat janjiku padamu, suatu hari pasti akan ku tepati..
Aku akan menjagamu semampu dan sebisaku..
Walau ku tahu ragamu tak utuh..
Ku terima kekuranganmu dan ku tak akan mengeluh..
Karena bagiku engkaulah nyawaku..
- you?


Sunday, December 29, 2013

Relakan jiwa.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

Our anatomy.
kalau lah satu hari nanti aku ditakdirkan menghidap penyakit kronik, bersedia dah ke aku nak hadapi situasi tu? #wondering

Itu status twitter bff matrikulasi aku beberapa hari lepas. Deep.

Dr. Mato's status few minutes ago (29/12/2013)
This?

Relakan jiwa bak kata Hazama..

"Ku sangka hidupku selamanya kelam terbelenggu ikatan tanpa manisnya cinta. Memaksa diriku, menapaki jalan arah yang tak pernah ku mahu dalam hatiku. Kini Kau pun hadir memberi cahaya membangunkan ku dari suramnya mimpi ngeri, menuntun hatiku ke palung asmara..seakan ku hidup kembali dari matiku. Engkaulah cinta yang selama ini aku cari. Ku relakan jiwa kerna Engkaulah nadi yang menghidupkan aku, yang mampu melarutkan setiap sepi hatiku. Engkaulah cinta yang selama ini aku cari. Seandainya waktu tak pernah pertemukan aku dengan diriMu, akan ku biarkan mati hatiku selamanya hingga Kau datang membangunkan aku."

Allah ada.

The reality slap.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

Saturday, December 28, 2013

Tetap menantimu..

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..






HAHA.
Lain yang aku cari, lain yang aku jumpa.
Lain yang nak post, lain yang di-post.
By the way.
Gambar last bermakna.
Save the date June 26, 2014.
Tata~

Friday, December 27, 2013

Mencipta ikatan.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

Jika RINDUKAN SESEORANG, 
PEJAMKANLAH MATA dan UCAPKANLAH : 
Ya Allah! Aku rindukannya keranaMu Ya Allah, jauhkanlah daku dari perkara yang membuatkan aku lupa kepadaMu. Aku semakin mengerti, ‘JARAK’ ini bukan untuk menghukumku..tetapi ‘JARAK’ ini untuk MENJAGA aku dan dia. Dengan ‘JARAK’ ini aku dan dia berjanji untuk BERUBAH menjadi yang lebih baik. Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MEMPERBAIKI cinta kepada Ilahi. Dengan jarak ini aku dan dia berjanji untuk MENCINTAI Pencipta kami lebih dari segalanya.. Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MENDALAMI Islam hingga ke akar umbi. Dan Dengan JARAK ini jua aku dan dia yakin andai tiba saatnya nanti, aku dan dia akan LEBIH BERSEDIA untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai. 



mode : star-berri (baca strawberri)

Rasa macam dah pernah post ayat ni. -.-
Tapi entah kenapa rasa nak post lagi.
Pun malas nak geledah entri-entri sebelum..

Berbalik kepada ayat di atas.
Macam ada motif je kan.. Erk!
Tadi tengok jam laptop jam 12.02am.
Saat ayat ni ditulis dah jam 3.43am.
Allah, Allah, Allah.
Pantas sungguh masa berlalu.
Sikit lagi sedar-sedar dah Subuh.
Kawan kat sebelah juga masih berjaga.
Tinggal berdua.
Sambil-sambil tu, berbual pasal study kahwin. Kakaka.
Kahwin. Tentang kawan-kawan di segenap penjuru,
tentang gambar-gambar kahwin di facebook.
Aku? Kawan?
Save the date yang-entah-bila.
Bila aku kahwin, soalan pertama dia akan tanya.
"Kat mana jumpa suami?"
Mengekek ketawa masing-masing.

Lepas tu aku pun terfikir soalan tu.
KAT MANA JUMPA SUAMI?
hati cakap, "dalam doa." =)

Yang nyata, dari tadi macam-macam topik dibualkan.
Dari kahwin masuk part sambung belajar, ke oversea,
double degree, future planning, family planning,
poligami, mentua, duit, rumah, aset, kereta, masakan, etc.
Part kahwin, kawan yang mula tanya aku,
apa pendapat kalau isteri tengah pregnant,
tapi suami berdoa untuk dapat jodoh lain?
a BIG question there.
Kemudian dia tanya lagi.
Nak cari orang mana? Jauh ke dekat?
Errr. Tertawa. Speechless.
Dan yang nyata juga, memang asyik ketawa je walau dah pagi.
I can say it as create the chemistry.
Mencipta ikatan persahabatan.
Ukhuwah dalam persaudaraan.
Sebab selalunya aku dan dia larut dalam kerja masing-masing.
Dah lama mulut aku terkunci tanpa bicara.
Tapi pagi ini cipta sejarah boleh berbual panjang sambil buat kerja.

Nak gembira bukan susah.
Bila yakin Allah itu ada, ada lah kebahagiaan tu.

2014 bakal tiba.
Realiti yang tak boleh nak dipisahkan,
mahupun melarikan diri adalah..
KAHWIN.

Paling lewat kahwin bila umur..
Jawapannya ada pada bakal suami.
Yang penting, Allah knows.
Tata~

Thursday, December 19, 2013

Letih, bukan malas.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

Sepatutnya hari ni,
hari yang bermakna buat aku.

Tapi.
HAHAHA.

Buka facebook, first yang nampak status PA.
Lepas tu tergelak lagi.
Terus close je facebook dan campak BlackBerry ke tepi.

Gelak tapi menangis.
Menangis dan ketawa.

Pergi kedai makan kat bangunan sebelah je..
Nak order tomyam tapi tak boleh makan pedas.
Nasi putih dan sup je lah jadi pilihan.
Tengah ralit fikir apa entah, tetiba...
Dush!
Lutut berlaga dengan meja makan.
Cover ayu walhal dua orang lelaki kat belakang dah potpetpotpet.
Malu kot! Sakit for sure..
Dapat makanan, nak pergi bayar..
Nasi putih + sup campur + teh ais = RM6.50
Tapi kenapa adik tu pulangkan duit aku RM13?
Malas nak bertekak. Adik tu dah lesap laju-laju ke dapur.
Takpe dik. Akak bagi upah for-nothing.

Sampai bilik..makanlah..
Sup yang terlebih ajinomoto!
Tapi takpe lah..telan je sebab makanan tu untuk diri.
Tak elok nak marah depan rezeki sebab tak elok untuk hati.

Kalau nak ikutkan perasaan amarah tu.
Banyak benda nak luahkan.
Ramai orang bakal kena marah.
Tapi Allah suruh sabar dan sabar.
Dan ya.
Selagi aku boleh sabar, memang aku akan sabar.

Kesabaran tu takkan hilang. Senyum.

bukan tangan saya

So.
Untuk sesiapa yang hantar sms, gtalk, dll..
tanya macam mana, bagaimana dan kenapa..
Satu je aku boleh jawab.

MAAF. Aku tak boleh nak jawab soalan kalian.
Letih, letih, letih, letih dan letih.
Bukan malas, tapi letih. Faham tak? Letih!

Fahamilah. Tak semua perkara perlu dijelaskan.

Nak teruskan dengan andaian dan persepsi kalian,
ketahuilah kelak anda akan dipertanggungjawabkan atas kata-kata anda.

Saya, memaafkan kamu semua...

lepas kahwin, aku jawab persoalan kalian. tapi tak janji. kbye!

Sunday, December 15, 2013

Mengumpat.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

Ada non-muslim inbox. Tanya saya pandangan dan cara nak hentikan kawannya yang beragama Islam, tetapi suka MENGUMPAT. Tidak kiralah di realiti atau di laman sosial.

Saya cadangkan hantar saja mesej ke fb kawannya,

"Manusia dan mengumpat berpisah tiada.
Tetapi Islam dan mengumpat tidak pernah bersatu."

Haih.

Orang Islam ni kalau sesama Islam yang nasihat bukannya nak dengar. Cepat terasa adalah. Bermasam muka la apa la.

Tapi, bila non-muslim tegur, terus sentap. Terus termalu sendiri sebab orang bukan Islam yang bersuara tegur kesilapan. Misalnya, bila orang bukan Islam yang kenakan hijab, baru nampak hijab tu indah.

Jadi, saya syorkan kepada non-Muslim yang baca status ni, awak semua tolonglah sentapkan kawan-kawan Islam yang TERLAMPAU SELESA dengan status ISLAM di IC mereka.

Biar padan muka sikit. Biar sadar diri sikit. Biar kami org Islam ni reti 'kalau kepala kena buah durian, berlobang2 jugak kepala tu.'

Terima kasih.

sumber : Muhammad Rusydi

p/s: bukan malas nak menulis dan copy jer. tapi sebenarnya banyak benda boleh kutip dari status ni. sama-sama kita mencari hikmahnya. terutamanya ayat yang dihitamkan tu. damai. =)

Saturday, December 14, 2013

Itu kamu?

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

"Orang yang tak suka kita, kau buat apa je pun..dia takkan pernah suka. So, aku nasihatkan bila kau jumpa orang macam ni..kau pergi jejauh. Bila kau dekat dengan pakwe dia, dia kata kau nak rampas pakwe dia. Sadis kot hidup dia. Bila dia dah clash, kau masih berkawan dengan pakwe dia. Eh silap. EX dia, dia kata kau penyebab hubungan mereka terputus. Pity enough. Kawan pun bukan yang huha-huha, kenal gitu-gitu je. Kita takda pun nak ambil tahu hidup dia. Dia je yang insecure dengan kita. Tak pasal-pasal kita yang dibencinya. Orang macam ni, kau dah kahwin pun, dia tetap menuding jari kat kau selagi mana kau kenal orang yang wujud dalam hidup dia."

Dan aku.. erk! Dua tiga kali nak hadam ayat tu.

Rasional. Fikir ke depan. Cuba letak diri dalam situasi dia.

Dan..

Hmmm.

Aku pending. So blurpy. Hahaha. Seriously.

Hmmm.

Psiko?

update :
Bak kata Ustaz Emran, 
orang yang suka cari gaduh ini sebenarnya sunyi.

And his words make sense.

Sunday, December 08, 2013

Ehem Ehem.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

introduction. mushroom soup with garlic bread.

Asam Boi Fizz. it's not good for brain. erk!

sharing is caring.

tea time, late lunch and early dinner for two.

knife and fork. so omputih.

full of cheese.

delicious and so yummy!

something funny here. -.-

this! supper time.

Panettone for the day after.

well. to be happy, you must create the happiness.
as long as Allah is beside, nothing will make you worry.
chill out. be humble. stay modest.

and..

You must still alive to have a life!

Friday, December 06, 2013

I feel you.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

I feel you, in every stone
In every leaf of every tree
That you ever might have grown

I feel you, in every thing
In every river that might flow
In every seed you might have sown

I feel you, anyway
In every tear that I might shed
In every word I've never said

I feel you, in every vein
In every beatin' of my heart
In every breath I'll ever take

I feel you, anyway
In every tear that I might shed
In every word I've never said

I feel you

Thursday, December 05, 2013

Allah ada.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada. Allah ada.

Wednesday, December 04, 2013

Letih.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

Letih.
Mungkin dengan dunia.
Mungkin dengan diri sendiri.

Berikan ruang.
Berikan masa.
Untuk kembali seperti biasa.

Maaf andai menjauhkan diri.
Maaf andai mendiamkan diri.
Terpaksa.

Bukan membisu.
Tidak melarikan diri.
Sekadar menjaga emosi dan fikiran.

Hanya perlu Dia dalam setiap hela nafas.
Hanya perlu Dia dalam ingatan.
Hanya perlu Dia dalam langkah.

Kerna hanya Dia tahu apa penghujungnya.
Dia. Yang Maha Mengetahui.
Dia. Allah Yang Esa.

i feel much better when smiling.
i wanna laugh see this. but behave lady!
just behave. behave.
you are not allowed to do this.
ha-ha.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...