Together we are...

Sunday, May 18, 2014

Gula-Gula Pedas

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

Dalam hidup ni, kita takkan dapat apa yang kita nak. Wajarlah. Kita manusia, kita tak boleh ada semua. Allah sendiri suruh kita sederhana dalam segalanya. Tak ke? Namun tak salah meletakkan sesuatu impian itu sebesar langit sekalipun. Asalkan kita sedar di bumi mana kita berpijak. Tak dapat ke langit, sekurangnya dapat menggapai awan. Tak dapat gapai awan, ya..kita masih lagi melangkah dan masih mendongak ke atas. Allah ada di situ. Allah ada.

Bukan mudah meniti takdir Ilahi di saat hati rapuh sekali. Bukan senang merentasi dunia andai kaki seakan mati untuk melangkah dan berlari. Menyesal atas perbuatan yang dibuat tanpa mengubahnya pada hari ini, sia-sia namanya. Menyesal dan meminta maaf tetapi masih berterusan melakukan kesilapan, namanya suatu kebodohan. Mungkin.

Hari ini, ayuhlah kita hanya membicarakan tentang hari ini dan apa yang perlu dilakukan pada hari-hari akan datang. Hari ini, biarlah menjadi hari-hari yang baru untuk kehidupan yang mendatang. Cukuplah membicarakan tentang apa yang berlaku. Cukuplah merenung semula insiden-insiden yang menyakitkan hati dahulu. Cukuplah. Life goes on.

.
Saat aku tekad melangkah pergi, 
tiada lagi kita yang dulu-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...