Together we are...

Tuesday, May 13, 2014

Kalau ada calon tapi kena tunggu selama dua tahun, kau tunggu?

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

"Kalau ada calon tapi kena tunggu selama dua tahun, kau tunggu?"

Aku tersengih.

'Believe that when something is meant to be, it will happen. In God's time. At the right moment. For the best reason. With the right person.'

Aku tunggu. Sebab aku yakin dia terbaik. Lepas dua tahun, andai kata tiada progress..move on je lah. Tapi, andai kata dalam masa dua tahun ni aku TERterima lamaran lain, aku rasa itu bukan salah aku. Ha-ha! =)
update 15/5/2014 : the question is, ' if '.. read carefully. if.

Bab jodoh ni, bukan kerja kita tapi urusan Allah. Tak ke? Bila sampai masa yang sesuai, Allah akan lorongkan hati kita untuk buat pilihan yang terbaik. Haruslah, istisyarah dan istikharah.

Jika kau rasa dua tahun tu terlalu lama sedangkan kau boleh menimang cahaya mata dalam tempoh tu, aku tak rasa kau perlu menunggu. Cari je lah calon lain. Jika kau rasa dua tahun tu berbaloi untuk kau tunggu, tunggu je lah. Mana tahu, insyaAllah dia yang terbaik untuk kita.

Macam aku kata gak kat atas tu..bila sampai masa yang sesuai, Allah akan lorongkan hati kita untuk buat pilihan yang terbaik.

Yang penting, istisyarah dan istikharah.
Pilihan Allah untuk kita tak pernah salah.
Semuanya ada hikmah.

Jodoh rahsia Allah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...