Together we are...

Tuesday, December 09, 2014

persona non grata

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

First day, banyak topik gak dibualkan. Akhirnya dia cakap..

Dengan solat pun boleh masuk syurga. Tapi lambat sikitlah.

Aku tersengih, dia ketawa. Memang solat akan membawa kita ke syurga. Ye lah. First thing yang dihisab oleh Allah adalah solat. Tapi, hidup sebagai hamba Allah masih ada tanggungjawab lain, kan? Itulah maksudnya. Solat tu memang baik dah, tapi bila buat ibadah-ibadah lain itu lagi terbaik.

Another story.
Selepas empat hari, dia memerli aku.

"Tetibe jadi pengecut ke?"

Terpempan. Sampai sekarang soalan tu menghantui diri aku. Hahaha- Dia memang tak kenal aku. Dan saat ni aku rasa aku pun tak kenal diri aku. Heh.

Sometimes, someone says something so small and it just fits right into this empty place in your heart.


"Seseorang hadir dalam hidup kita ada dua sebab. Sama ada untuk memberikan kita pengajaran atau untuk bersama hingga ke syurga."

Keserasian kita, adakah sejati di mataNYA?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...